Road trip

Som sagt från San Diego åkte vi upp till Santa Barbara å bodde hos våran kompis Ida vi träffa på P&L förra året. Träffade en masa folk och gick på fest vilket va roligt då vi varit ohyggligt lugna under hela denna resa. Dagen efter låg vi på stranden och kikade runt lite i den mysiga stan. Åt middag och gick på bio å såg Fast and The furious six, den va bra trots några overkliga scener. Lördag å vi drog vidare uppöver, försökte åka till Michael Jacksons Neverland men det är som folk säger, vet man inte vart det var så ser man Inget.
Väl framme i San Francisco checkade vi in på Sweden House hotel vilket de enda bra är namnet. Inget höjdar hotel om man säger så men vi har stått ut. Klev upp snortidigt (kl05.30) för att köra ner till Sequoia National park. Såg bland annat världens största träd. Har även varit till Golden Gate Bron, åkt nerför världens kurvigaste backe, strosat runt på Alcatraz och åkt spårvagn. Bockat av de viktigaste alltså. Just nu sitter vi på en tvättomat å tvättar vårar kläder inför Vegas vistelsen. Bussplanen gick i stöpet när vi insåg de skulle ta 13 timmar. Flyger nu för 4 dollar mer och de tar 1,5 timme. Längtar till vårt fina hotell där! Just ja, dagens kap igår var den snygg skinnjackan på HM för ynka 99kr! Ja så färga jag ju håret också, slog till på Ombre! De blev fint.

San Diego

Har bott på ett grymt hotell här i San Diego. Haft en varsin sjukt stor säng och igår bada vi bubbelpool. I Tisdags var vi inte på zoo men på Sea World hela dagen. Såg späckhuggarshowen två gånger för den var så bra! Grymt tuffa djur! Va på Walmart å köpte lite braatthasaker. Igår var de Mexico som gällde. Tog våran hyrbil å körde neröver, tanken var att parkera i USA å så gå över gränsen. Men vi missa tydligen parkeringen och vips så var vi redan inne! Fick sitta å vänta i nästan två timmar för att sen åka tillbaka till USA, parkera och gå in igen. Gör om gör rätt! Inte alla som varit i Mexico Två gånger på en dag! Väl inne käka vi Nachos, guacamole å salsa, jag slog även på stort med en Strawberry Margarita. Allt va skit gött! Fick en privat guide för dagen som hette Eric som visade oss runt i Tijuana. Köpte lite fina saker å sen kring åttasnåret så gick vi hem till USA igen. En kanondag helt enkelt!
Nu ska vi packa å åka på Ikea och äta KÖTTBULLAR! Sen vidare till Santa Barbara.

Sverige!

Igår vann Sverige VM guld på hemmaplan. Linnea va där, vi streama matchen från LA.
Idag är de exakt en månad tills vi åker hem! Helt galet.
Ska iväg å hyra bil strax för att sen köra ner till San Diego. Har tänkt att gå på San Diego Zoo en dag och åka över till Mexico en dag. Måste kännas skönt för mor och far att vi bara tar en dagstur dit.
Just nu sitter jag å äter Ben&Jerry till frukost! De får man när man är på semester.
Har varit så himla gött att bo hos Anna-Stina, Brad å Taylor! De är vi väldigt glada och tacksamma för!
Nu ska jag försöka packa ner de sista i ryggsäcken, på nåt konstigt sätt blir de bara svårare och svårare.

Los Angeles!

Jäklar! Har redan varit hos Anna-Stina, Brad å Taylor en vecka! Men de är ju sen gammalt att tiden går fort när man har kul! Hängde i Santa Monica andra kvällen med Emma å Lisa från skidskolan på Skalet, de va kul! Jag köpte en jätte fin klänning som antagligen kommer visas upp på midsommar och världens tuffaste Converse! Köpte hockeybiljetter å drog till Anaheim för att se Detroit Red Wings-Anaheim Ducks, vilka jag efter att googlat en bild insåg vara mina barndomsidoler ankorna, även då kallad Mighty Ducks. Henrik Zetterberg gjorde mål efter inte ens fem min å tyvärr förlora mina favoriter. Va en grym upplevelse och bland de viktigaste var ju att jag hade ett sånt där finger!
Har sett Hollywoodskylten och därefter glidit omkring i Beverly Hills i x antal timmar å spanat på kändisars hus. Käka gomiddag på Hard Rock Café.
Har hängt på Venice beach å sett de konstigaste människorna någonsin. Har även träffat på vår Norska vän Idunn igen. Idag har vi och två tyskar varit på Six Flags å härjat bland bergodalbanorna, Gröna Lund släng dig i väggen. Kände dock efter några timmars åkande att jag fick lite "feber" å blev lite svag, så åt lite glass å vila lite.
Imornbitti kl 06.00 är de hockey! Sportnörden Ida har såklart ställt klockan, själv tycker jag de känns bra att jag kan ligga kvar i sängen å titta med ett öga.
För övrigt har vi idag varit borta exakt 100 dagar! Och Norge firar nationaldag, glad jag inte står i baren de här året.

Delfiner

Jag, Ida och våran nya kompis Lennart från Sorsele åkte häromdagen iväg å simma med delfiner! Hela upplevelsen var kanon å de är väldigt fina djur. Tror och hoppas dom har det bra där dom är! Idag har varit sista dagen å i vanlig ordning har vi legat på stranden. Drog på Sköldpaddsspaning men såg tyvärr ingen. Surfa lite och insåg åter igen att jag har ingen karriär inom den sporten. Imorn åker vi till LA. De ska bli kul!
Tack Hawaii Boys för boendet och för grymma dagar på ett ställe jag absolut vill åka tillbaka till!

Hawaii

Befinner oss i Honolulu i en liten trea där vi bor sju pers men de är ingen som klagar. Sjukt tacksamma över att vi får bo här å hänga med härliga människor. Solar å badar varje dag nere på Waikiki beach. Hyrde en fet bil i två dagar och drog upp till North Shore, dessvärre regna de men de stoppa inte oss å vi hade hela stranden för oss själva. Igår var vi på Pearl Harbour i nästan tre timmar å gick runt å titta, tog kort å lyssna. De var väldigt intressant! Ironiskt nog var de en väldans massa Japaner där!
Sen har vi ju även träffat på våran vän Idunn som vi mötte på Fiji. Efter en massa funderingar fram å tillbaka om de verkligen kunde vara hon så stod hon plötsligt här i lägenheten där vi bor! Förklaringen: hon använder sig av couchsurfing och hade då valt Zeus som vi hängt med varje dag sen vi kom hit. Bara ännu ett exempel på hur liten världen faktiskt är!
Nu är kl snart nio på kvällen och vi ska iväg å äta middag. Här på Hawaii existerar inte dagar och tider. Jag gillar de!

Fiji 2013

Kom till Nadi på kvällen och träffade ett svenskt par vi gick ut och åt middag med. Sov i Eget rum och klev upp tidigt för att ta bussen ner till hamnen. Första ön vi åkte till var South Sea Island som enligt våra beräkningar är 19 000 m2, alltså sjukt liten! Men ack så mysig. Väldigt bra mat var de där också. Mötte Else och Gina från Hamar i Norge och insåg att vi skulle till exakt samma öar utom en. Dom är nu våra väldigt bra kompisar och vi saknar dom mycket! Drog även ut på segeltur med Ida som kapten, väldigt wroligt. Åkte till Waia Lai Lai där jag mötte en medicinman som sas skulle kunna heala människor, men vet inte hur mkt bättre benet blev av de. Gjorde lite armband och softa. Men de bästa av allt var att vi snorklade med hajar! Sjukt tufft. Synd bara att jag rev upp halva röven på båten när vi skulle hoppa i. Ida blev skräckslagen med tanke på att jag började blöda och skulle simma med hajar. Haha tur för oss att dom va vegetarianer. Sen åkte vi vidare till White Sandy Beach där Ida drog resans vurpa! Men ska då tillägga att hon lyckades hålla kvar alla fyra vattenflaskor hon hade i famnen.. Träffade här en medicintant som tuggade löv och sedan spottade på mej! Rätt i såret bara, har aldrig blivit så förvånad. Tror heller inte de hjälpte benet särskilt mkt men snäll var hon.. Long Beach var nästa ö och har väl inte jätte mycket bra att säga om den.. Bodde ihop med en gubbe från USA som va risig i kistan.... Väggen gick inte hela vägen upp till taket, behöver jag skriva nå mer? Tog även en massage, rätt på middagsbordet. Efter de åkte vi till Beer Foot fortfarande med Gina och Else och även dom tre killarna Sam, Ben och Jonty från England som också hade samma tur som oss.. Sjukt bra ö och otroligt nog hade dom wifi! Som funkade utmärkt. Maten va grymt bra och vi hade de allmänt gött.. Tanken var att vi skulle avsluta de hela med en natt på Beachcomber som tydligen var partyön men en explosion satte stopp för de, som tur var blev ingen skadad.. Vi valde då istället att åka tillbaka till South Sea Island där vi hade två regniga dagar med massa kortspelande. Människorna på Fiji är väldigt trevliga och hela resan var kanon. Skulle lätt kunna åka tillbaka dit!