Good Morning Viet Nam

Sa jag igar morse. Idag nar jag vakna pigg som en liten solstrale (som alltid) sa jag Good Morning Thailand.
Gardagen bestod mest av resa resa resa, bil, flyg, buss och sa lite bat. Trots de gick dagen fort. Nu befinner vi oss pa Koh Lanta nagra dagar for att sen pa Torsdag aka till Phi Phi oarna, har bara hort bra saker om det sa nu laddar vi. Dock ar langtan till Bali ocksa himla Stor.
Idag har jag kopt en klocka for 35 kr snygg ar den ocksa. Kopte aven en klocka i Vietnam, den ar annu snyggare! Klocka har som blivit lite min grej pa senare dar.
Imorrn har vi planerat en heldag med massa bus - Moppe, bad, mat, shopa, chilla, mat igen och sa lite Irish Pub pa kvallen.

Idag har jag kopt en GULDFISK! :) Jag har dopt honom till Glenn och har han i en bla liten skal. Tjoho jag ar sa himla glad.Kan dock gissa att resten av min familj inte tycker det var nan bra id'e men ni ar inte har sa - Tji fick ni! Han kosta bara 2 kr och maten fick jag med gratis. Hoppas han lever lange!

Kyckling 20/20 dagar.

Fried rice and Chicken

Maste ju erkanna att det inte hander allt for mkt har. I mandags var vi pa fodelsedagskalas hos Ryssn som fyllde 41 ar. Kalaset bestod mestadels utav djur, ryssar och rom&cola! Men de va trevligt.
Igar var vi pa en bar som heter Snow och tittade pa film, sag Angels and Demons och sen How to loose friends and alliente people, himla mys!
Idag har vi spenderat varan tid varsamt med att hanga vid poolen, spela kort, ata, bada i havet, spela lite mer kort, ata igen, spela biljard, ja och nu ska vi snart ivag och ata igen.
Imorn (torsdag) aker vi tillbaka till Saigon igen for att Fira Emma som fyller 22 pa Fredag och for att aka och titta pa tunnlar som varit sen Vietnam kriget, jag har aven foreslagit att vi ska aka pa ett krigsmuseum som inte ska vara allfor langt bort.

Sondag och resan fortsatter vidare till Thailand, Krabi, sen ska vi nog ta oss en titt pa Phuket och Phi Phi oarna ocksa.
Har kommit pa sa har i resande tider att jag nog vill ta en kurs i teckensprak, kan ju va bra att ha nangang.

Kyckling 15/15 dagar

Hay Yen

Bor pa ett litet mysigt hotell pa landet kanns de som. Finns en rolig gammal gubbe som brukar jobba ibland. Haromkvallen knackte han Alla ben och leder i hela kroppen pa mej och Linnea, men de va skont. Han kan ocksa trolla och berattade att han brukar dyka fran en av balkongerna ner i poolen. Jag tror han ar en Superhjalte!
Igar var vi pa en liten bar som agdes av ett Ryskt par, mannen liknade Crippa sa vi tog en bild. Jag spoade en kille i biljard och var darefter nojd resten av kvallen. Mest nojd var nog Emma.
Idag har vi hyrt moppar och glidit omkring lite varstans, bland annat gjort en snabb visit till dom Roda sanddynerna, himla fint. Maten ar god och solen skiner, jag kan inte klaga.
Haromkvallen hade vi det Basta Duuschpartyt nansin, OJ va kul de va.

Kyckling 10/10 dagar.

Viet"fucking"nam

Jag ar pa semester och ar en lat javel. Haromdagen vaknade jag halv tre. Sa som ni forstar tar jag inte riktigt vara pa dagen, men pa natten. Hade en trevlig kvall pa The Beatles i China Town med folk fran Afrika, Australien och England. Folk som reser ar ett visst folk, ett roligt och trevligt folk, Bra folk!
Gubben pa varat hotelltak hade en apa, den lekte jag lite med.

Idag har vi varit pa resande fot igen men har nu landat pa ett litet mysigt hotell i en grand i Ho Chi Minh i Vietnam. Har ska vi ta de lugnt for att sedan om tva dagar aka buss 4 timmar till ett fint stalle med strand. Har aven nyss atit den godaste maten an sa lange pa resan.

Kyckling 5/5 dagar

KL, Malaysia

Resan gick som smort. Tog mitt piller och sov 10 h av den 12.40 langa resan.
Igar bodde vi pa ett riktigt sunkit stalle i China Town, idag har vi uppgraderat oss till ett lite battre. Lyckades saklart pricka in de Lilla hotell mitt i stora staden dar Emelie och ganget hade bott i natt!!! Otroligt roligt. Kostar 24 kr natten, fint. Tjejen i repan ar egentligen en kille.
Sitter nu pa ett Jatte Shopping center och googlar pa vad som finns att se i KL. Letar aven efter detta omtalade shopping center med en bergodalbana inne i. Nagon som vet?